Jeśli przyjrzymy się wielu zdjęciom wykonanym w Alphie/Becie, zauważymy na pewno spore różnice w grafice. Część, całkiem spora, jest wywołana zdecydowanie ulepszonym enginem efektów świetlnych, pozwalającym na renderowanie lepszych cieni, itp. Jednakże, czasem natkniemy się na coś absolutnie wyjątkowego - cała grafika w grze została zmieniona za pomocą texture moda. Przykład takiego czegoś macie tutaj:
Oryginalne tekstury
Texture mod
Różnica z oryginalnymi teksturami jest porażająca. Jak możemy wywnioskować z napisu w lewym, górnym rogu screena, zdjęcie z nowymi teksturami było zrobione w Alphie. Nie znaczy to jednak, że takiego efektu nie możemy uzyskać w Minecraft Classic, darmowej wersji. Jedyne czego potrzeba to kompresor/archiwizator oraz program do obróbki plików graficznych. W tym tutorialu zalecam korzystanie ze skonfigurowanego już World Of Minecraft, clienta wesji Classic.
* * *
1. Ściągnij WinRAR albo 7Zip (darmowa alternatywa WinRARa, do której link jest tu.)
2. Otwórz w nim plik minecraft.jar, który powinien się znajdować w folderze lib WoM-a.
3. Wypakuj całą zawartość pliku do nowego, oddzielnego folderu.
4. Otwórz folder do którego przed chwilą wszystko wypakowałeś i w swoim programie graficznym (gorąco polecam darmowego GIMP-a [do pobrania tu] otwórz plik terrain.png
5. Dowolnie zmieniaj wszystkie tekstury, jednak pamiętaj, że te które nie są wykorzystane (są różowe), nie ukażą się w grze.
6. Zapisz zmiany w pliku, zamknij edytor, a na końcu zaznacz całą zawartość folderu i prawym przyciskiem myszy wybierz opcję Dodaj do archiwum..., a w nowym oknie plik nazwij minecraft.jar
7. Przenieś nowy plik do folderu lib (zgódź się na zamienienie plików po wcześniejszym zrobieniu kopii zapasowej - shit happens...)
8. Otwórz WoM-a, wejdź na serwer i ciesz się nową grafiką! :D
* * *
A oto i co otrzymałem po paru minutach edytowania terrain.jar i wejściu na nasz serwer...
Przed:
Po:
Różnicę widać. Jeśli chcecie uzyskać wynik taki jak ten bądź jeszcze lepszy, skorzystajcie z tutoriala! Jak już to zrobicie, to podzielcie się swoimi screenami z ludźmi na naszym forum! Nie wstydźcie się!
Wszelkie pytania i inne takie zamieszczajcie proszę w tym temacie. Mam nadzieje że ten tutorial się przyda!
Pozdrawiam!
* * *
EDIT: Wielu z was, grających w Classic, ale nie w Betę, chciałoby mieć własne skiny bohaterów. To także da się załatwić, ale tylko wy będziecie widzieć tego efekty, a poza tym, wszyscy gracze z domyślnymi skinami będą wyglądali jak wy. Ale jak chcecie się wyróżniać dla samych siebie...
Wykonaj wszystkie kroki do 3 włącznie, a następnie:
4. Otwórz plik char.png w programie do edycji grafiki.
5. Zmień go wg. schematu:
Przejdź do punktu 6. poprzedniego tutoriala.
|
Fajnie, szkoda tylko, że teksturki widzę tylko ja :/. Tak, to moje Ironforge nabrałoby klimatu więcej, ale cóż. Aha, nie ma tego schematu, jest tylko [img][/img]...
|
Problem z img-ami zażegnany, faktycznie nie chodziło o ten schemat, ale o inny, który, nie wiem jak, wpadł do tutoriala.
Yomex, korzystam ze zmodyfikowanej wersji Painterly Pack Rhodoxa (http://painterlypack.net/), do którego dorobiłem kolorowe klocki, które niestety zniknęły w Becie <sadface>. A oto i png:
Uzyjcie go jako terrain.png w tutorialu. Będziecie mieli efekt identyczny jak ten na moim screenie. Zachęcam jednakże do eksperymentowania, a nawet spróbowania stworzenia własnej skórki.
Pozdrawiam :D
|
Dziwne, bo powinno działać... sprawdzałeś może jak Minecraft Ci działa jeśli z przeglądarki grasz? Bo minecraft.jar na dysku C: raczej nie zmodyfikowałeś, więc powinno Ci działać. Jeśli nawet tam nie zadziała, to wina Javy, albo... sterowników do karty graficznej. Miałem podobny problem i dopiero aktualizacja sterowników pomogła.
Nie wydaje mi się, by był to wynik tego tutoriala, jednak na wypadek jeśli się źle skompilowało na PM wysyłam Ci moją działającą wersję minecraft.jar
Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu! :)
* * * EDIT: Problem Yomexa został zażegnany! Gratuluję i do zobaczenia w grze ;D
|